Natalie Perez

mezzo

Mezzosopraan, voorheen sopraan, Natalie werd bekroond, als gevolg van deze overgang, met de Eerste Prijs voor vrouwen in Opera, evenals twee speciale prijzen op de internationale Nuits Lyriques de Marmande Competition 2019.

Voorheen lid van de “Jardin des Voix” van Les Arts Florissants (William Christie/Paul Agnew), evenals de opera studio van Opera Fuoco (David Stern), Natalie studeerde aan de Guildhall School of Music and Drama in Londen, onder de voogdij van John Evans.

In 2018 nam de mezzosopraan deel aan het festival van de Mozart Academie van Aix-en-Provence en ontving ze de Franse Melodie prijs op het Vivonne Concours “ Vienne en Voix ”; ze was ook finaliste van het prestigieuze Bordeaux Médoc Concours.

Op het operavlak maakt Natalie haar debuut als Cisseo in Zanaida van J.C. Bach met Opera Fuoco op het Leipziger Bachfest. Haar rollen sindsdien zijn onder andere Dorabella (Cosi Fan tutte, Libanees nationaal orkest, Toufic Maatouk); Oberto (Alcina - David Stern, Opera Fuoco, Shanghai Baroque Festival); Despina in Cosi fan Tutte (Théâtre de Saint-Quentin-en-Yvelines), Sofia in Il Signor Bruschino (British Youth Opera), Bubikopf in Der Kaiser von Atlantis (Ullmann - Théâtre de l'Athénée, Opéra de Reims, de Nantes, de Massy), Silberklang in Der Schauspieldirektor en Tonina in Prima la Musica (Mozart/Salieri, David Stern en het Hong Kong Philharmonic); Mirtilla in Damon (Telemann - Theater Magdeburg); Despina in Cosi Fanciulli (Bacri - Théâtre-des-Champs-Elysées); Ouvrière in de Young Audience-versie van Elisir d'Amore in het Théâtre-des-Champs-Elysées.

Andere opmerkelijke engagementen zijn Charpentiers Messe de Minuit in de Parijse Philharmonie met Paul Agnew en Les Arts Florissants; Telemanns Ino Cantata met David Stern en het Guangzhou Symphony Orchestra (China); De cantates “Apollo e Dafne” van Händel en “Antonio e Cleopatra” van Hasse met Alexander Rudin en Musica Viva (Moskou). Haar samenwerking met Les Arts Florissants bracht haar ook naar locaties als de Parijse Philharmonie, de operahuizen van Nantes en Caen, het Auditorio Nacional in Madrid, het Tsjaikovski Concertgebouw in Moskou, de Barbican Hall in Londen en nog veel meer.
Gepassioneerd door liedrepertoire, maakte Natalie haar debuut in de Wigmore Hall in september 2019 als onderdeel van een young artist programma, geleid door Dame Felicity Lott en François Le Roux. Ze heeft deelgenomen aan masterclasses met Anne Sofie Von Otter, Angelika Kirchschlager, Jean-Paul Fouchécourt, Ann Murray; en aan het Franz-Schubert Institut in Oostenrijk, waar ze werkte met Elly Ameling, Helmut Deutsch, Julius Drake, Bernarda Fink, Tobias Truniger, Robert Holl, Rudolf Jansen, Andreas Schmidt en Roger Vignoles. Ze vormt een duo met pianist Daniel Heide en debuteerde met hem in het Palau de la Musica Catalana in Barcelona in 2021.

Haar discografie omvat: “Cozzolani Vespro”, en Messaggiera in Monteverdi's Orfeo, beide zeer geprezen door recensies (I Gemelli, Naïve, 2019 en 2020); ”Berenice, che fai?” (David Stern, Opera Fuoco,label Aparté, 2017); als onderdeel van de Debussy Boxset “Debussy 100”, cantate “Eros et Diane” (Warner Classics); ze vertolkt meer dan 80 stukken in de Beethoven Boxset, Lieder, Folksongs (Warner Classics); de rol van Venus in de Zarzuela “Vendado es Amor, no es ciego” van Jose de Nebra (Los Elementos, Schola Cantorum Basiliensis, label Glossa).